7 címke trükk, aminek ne dőlj be 2. rész
Kevesebb káros anyag
Az élelmiszer címkék egyik kedvelt marketing fogása, amikor a káros anyagokból kevesebbet tesznek a termékbe. Ez sokszor csak annyit jelent, hogy az adott termék esetében az így is túl magas arányt csökkentették valamennyire. Ettől a termék még egyáltalán nem biztos, hogy egészségesebb lesz.
Általában ezeket nem grammban, vagy valamilyen jól mérhető mértékegységben adják meg, hanem százalékban. És mivel az összetevőket nagyon kis egységekben mérik, ezért előfordulhat, hogy néhány grammal csökkentett hozzávaló már 10-20%-os változásnak minősül.
Ezt a módszert azért is szeretik a különböző gyártók, mert kevesebb alapanyagot használnak fel. Bár az alapanyagok ára nem olyan drága, mégis, ha nagy tételbe gondolkodik a vállalat, akkor, ha minden egyes termék esetén csökkentenek a különböző alapanyagokon, szép összeget is spórolhatnak.
A leggyakrabban csökkentett hozzávalók: a cukor, zsír, só és a szénhidrát.