Hosszú előkészítő munka után a Nemzeti Betegfórum megtartotta alakuló üléseit. A két napon át tartó alakuló üléseken az NBF-be eddig jelentkezett 194 db betegszervezet delegáltjai vehettek részt. Az egyes delegáló szervezetek választhattak, hogy az NBF szakmai tagozatai közül melyiknek a munkájában kívánnak részt venni. A betegszervezetek az alábbi 15 szakterületi tagozatba küldhettek legfeljebb 2-2 képviselőt:
• Agyér betegségek (stroke)
• Bőrgyógyászati és nemi betegségek
• Emésztőrendszeri és májbetegségek
• Érzékszervek betegségei
• Idegrendszeri, neurodegeneratív és értelmi érintettséggel járó betegségek
• Immunológiai és allergológiai betegségek
• Légzőszervi betegségek
• Mozgásszervi, mozgáskorlátozottsággal járó reumatológiai, ortopédiai betegségek
• Onkológiai, hematológiai betegségek
• Pszichiátriai betegségek és addiktológia
• Ritka betegségek
• Szervátültetettek
• Szív- és érrendszeri betegségek
• Vese, urológiai és a reprodukciós szervek betegségei
Az egyes tagozatok megválasztották a felálló szervezet vezető testületét, a legfeljebb 30 tagú Választmányt. Utóbbi az első ülésén megválasztotta a Választmány vezetőségét:
• az EMMI Egészségügyért Felelős Államtitkárságával kapcsolatot tartó Koordinátort, aki Dr. Pogány Gábor, a Ritka és Veleszületett Rendellenességgel Élők Országos Szövetsége (RIROSZ) elnöke lett.
• helyettesét, Kincses Jánost, a Magyar Cukorbeteg Országos Szövetségének (MACOSZ) elnökét,
• valamint a vezetőségi tagokat: Dr. Demeter Jolánt , a Magyar Rákellenes Liga alelnökét, Dr. Gruiz Katalint, a Down Alapítvány elnökét, és Ádám Aurélt, a Vesebetegek Egyesületeinek Országos Szövetsége (VORSZ) elnökét.
A Minisztérium részéről az Egészségügyi Államtitkárság szívesen bocsátotta termeit rendelkezésre az alakuló ülések megrendezéséhez, és örömét fejezi ki a szervezet megalakulásával kapcsolatban! A Nemzeti Betegfórum Választmánya a megalakulást követően elsődleges feladatának a szervezet működési szabályainak létrehozását, valamint a legsürgetőbb feladatokat összegző akcióterv kidolgozását tűzte ki célul. A rendelet alapján, 30 nap áll rendelkezésükre, hogy megalkossák és elfogadják a szervezet ügyrendjét. Bár a részletes szervezeti és működési szabályzat várhatóan ez év szeptemberére készül el, az érdemi munka a rendeletnek megfelelően jelenleg is folyik, amihez már az első ülésen megalakították a résztvevők a megfelelő munkacsoportokat. A minisztérium tanácsadó szervezeteként az NBF ugyanis részt vesz a népegészségügyi programok és egészségügyi tárgyú törvénytervezetek kidolgozásában valamint a szakmai sztenderdek megalkotásában is.
A Választmány tagjai, az alakuló ülésen elhangzottak szerint az összefogás és az együttműködés jegyében kívánják két éves mandátumuk lejártáig végezni a munkájukat. Legfontosabbnak azt tartják, hogy a képviselt betegszervezetek érdekeit egységesen szem előtt tartva járulhassanak hozzá a magyar egészségügy színvonalának emeléséhez, és egy fenntartható egészségügyi rendszer megteremtéséhez.
Az NBF-hez történő csatlakozás lehetősége továbbra is nyitott minden olyan szervezet számára, „amely az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvénynek megfelelően működik és tevékenységét az egészségügy területén végzi.”
További sajtóinformáció:
Dr. Pogány Gábor
Mobil: 20/778-5565
Email: nbfvalasztmany@gmail.com