Hirdessen cukorbeteg portálunkon! Kedvező ár, nagy látogatottság! Tekintse meg médiaajánlatunkat itt
Március 15-e Fogyasztóvédelmi világnap
Az eredmények tükrében a civilek egy 10 pontból álló, egységes reklámkódot dolgoztak ki, amelyet valamennyi érintett kormánnyal szeretnének elfogadtatni.
Március 15-e 1962 óta Fogyasztóvédelmi Világnap. Ebből az alkalomból az OFE 2001 óta minden évben megszervezi a Fogyasztók Hetei című rendezvénysorozatot. Az idei év központi témája a gyerekeknek szóló reklámok. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kisiskolásokat alapvetően befolyásolják a hirdetések, vagyis hajlamosak inkább a tetszetős csomagolású, agyonreklámozott termékeket választani - mondta Dömölki Lívia, az OFE élelmiszer szakértője. A nagyobbak valamivel tudatosabbak e téren, és persze figyelemreméltó eltérés van a fővárosi, illetve vidéki gyerekek esetében is. A problémát azonban nem szabad elhanyagolni, hisz a gyerekek 10-15 százaléka már most is túlsúlyos, és ez a szám évről évre nő - hangsúlyozta a szakember.
Egészségügyi problémák, cukorbetegség
Annak érdekében, hogy ezekből a fiatalokból később ne legyen egészségügyi problémákkal, például szív- és érrendszeri gondokkal vagy cukorbetegséggel küszködő felnőtt, a fogyasztóvédők egységes, a reklámokat korlátozó kódrendszert ajánlanak a kormány figyelmébe. A Fogyasztói Világszervezet által kidolgozott szabályozás valamennyi médiumra kiterjed, és többek között nem enged adásba egészségtelen élelmiszert népszerűsítő hirdetést reggel 6 és este 9 óra között, valamint megtiltja azt is, hogy egy ilyen terméket gyermekszereplőkkel reklámozzanak - mondta Dömölki Lívia. Az anyagot ezekben a napokban fordítják le magyarra; jövő héttől már a fogyasztóvédők honlapján, a www.ofe.hu-n el lehet olvasni.
Ha már cukorbeteg vagy, olvasd el, mit tehetsz állapotod kezelésére: A kettes típusú cukorbetegség kezelése.
Forrás: RTL Híradó