Amiatt, hogy statisztikát vezetnek a hipoglikémiás epizódok okozta balesetekről. Adataik szerint Nagy-Britanniában évente 5 halálos közlekedési balesetért tehető felelőssé a kórosan alacsony vércukorszint és havonta 45 baleset történik a vércukorszint hirtelen esése miatt.
Azt, hogy a rosszullétek elkerülhetők, még a jogalkotók is belátták, ezért enyhítették a szabályokat. Kulcsfontosságú a betegek oktatása (különösen a 2-es típusú, inzulinnal kezeltek körében, ők általában jóval kevesebb ismerettel rendelkeznek), a megfelelő kezelés megválasztása és a folyamatos odafigyelés.
Az egyes inzulinkezelések között lényeges különbségek lehetnek: a hagyományos inzulinkezeléssel összehasonlítva a modern inzulinkezelésekkel már kisebb a hipoglikémiás rosszullétek száma. Jó tanácsként pedig mindig legyen az autóban gyorsan felszívódó szénhidrát, ami félreállva, biztonságos helyen (lehetőleg ne a leállósávban) fogyasszunk el. Hosszabb út esetén elindulás előtt és út közben is ellenőrizzük vércukorszintünket!
Vezessen-e az inzulinnal kezelt cukorbeteg?
Még mindig kényes téma az inzulinnal kezelt cukorbetegek gépjármű-vezetési jogosultsága, illetve annak korlátozása. Nagy-Britanniában 2011. novemberétől enyhítettek az ottani szigorú szabályozáson: már inzulinnal kezelt 1-es vagy 2-es típusú cukorbetegek is vezethetnek tehergépkocsikat és buszokat. Az engedélyt viszont szigorú szabályokhoz kötik. Miért is ez az óvatosság?