Zöld természet
A címke színe
A színek különböző hatással vannak az emberekre. Sokat számít a szimpátia, vagy a színnel kapcsolatos attitűdök, tapasztalatok, de a színpszichológia létezése remekül bebizonyítja, hogy az emberek többsége egy-egy szín láttán hasonló reakciókat ad. Ilyen például a kék nyugtató hatása, vagy a sárga szín, amitől egy kicsit jobb kedve lesz az embernek. A zölddel kapcsolatban pedig legtöbbször a természetre, a természetességre gondolunk.
A növények többsége zöld színben pompázik, így a zöld szín ennek a jelképévé vált. A természetet, pedig már könnyű azonosítani a gyümölcsökkel, zöldségekkel, tehát a vitaminokkal és ásványi anyagokkal.
Kutatások irányultak arra, hogy a termék színe tényleg befolyásolja-e a fogyasztók döntését. Az eredmények pedig bebizonyították, hogy igen számít. Főleg azoknál a vásárlóknál, akik előtte nem tájékozódtak a különböző márkákról, tehát nem nagyon tudják, hogy melyik terméket vegyék le a polcokról. Ezek a vásárlók pedig azért elég nagy hányadát veszik meg a termékeknek.
A zöld kimondottan vonzza a szemet. Az ilyen témákra irányult kutatásoknál volt olyan kísérlet mely során a kutatásban résztvevő alanyoknak két termék közül kellett választaniuk. A két termék egyedül csak a címkében nem egyezett meg, tartalomra ugyanaz volt. A fogyasztók pedig előnyben részesítették a zöld címkét.